Sifat negatif ketika mengandung

Sekarang ni saya memang dah jadi pemalas.. pemalas yang amat..!! Nak buat kerja rumah pun malas, apatah lagi karang entry kat blog... Rajin baru buat, malas nan adoooo... Ni nampak tak, dah petang baru nak karang.. hahah Tu pun nak mengadu domba tentang perangai negatif saya sekarang ni... (",) Saya tak suka betoi dengan perangai ni tau... Stress dengan diri sendiri.. Saya tiba2 jadi seorang yang garang.. cepat marah.. kalau sebelum ni saya mana kisah sangat anak2 nak sepahkan rumah time main2 ke, tumpahkan tu, tumpahkan ni... tapi sekarang.. adehhhh.. Ntah apa2lah saya ni, biasalah budak2 kan... Babap baru tahu.. 

Tapi tahap garang saya tu takdalah sampai jiran sebelah dengar saya marah2 cumanya nampaklah ketara perubahan tu dari dulu.. Saya rasa saya tak pernah pukul anak saya depan orang tau.. Tapi hari tu saya pukul alisha depan MIL saya, alaa bukan pukul pe pun, saya tengah baring nak tido, biasalah tengah duk loya2 bagai ni kan, si Alisha macam biasalah, dengan peel menangis dia tu.. sekali kena pukul dengan saya.. kene pukul sekali je, kat vontot kot... Alahaiii sian Alisha tau... saya memang geram dengan diri saya ni... tak leh jadi ni... Mengandung kali ni datang plak perangai negatif macam ni.. haihh
Ya Allah Ya Tuhanku... Terima kasih atas rezeki anak yang kau kurniakan kepada ku.. Aku memohon moga kau kurniakan rezeki anak untuk rakan2 ku yang masih menanti saat untuk bergelar seorang ibu.. Aamiin.. 
Ya Allah, sesungguhnya aku namakan anak yang berada dalam kandunganku ini dengan nama Muhammad. Maka jadikanlah dia anak lelaki dengan kebenaran empunya nama yang mulia ini, iaitu penghulu kami Muhammad s.a.w... 

{ 27 comments.. read them below or add one }

 Aisy Nasiha Aisy Nasiha February 05, 2014
Haha.. rasanya kalau mengaku pemalas tu mesti taklah malas sangat sebenarnya. Ina just rasa lain drp sebwlum ni...biasalah di masa mengandung ni. Jaga diri k... semoga impian nak dapat baby boy tercapai..
Sheila Salim Sheila Salim February 05, 2014
Assalamualaikum kak intan. sabar banyak ye. siannya alisha. semoga sentiasa sihat dan cergas semula ye kak Intan (",)
☾SHiemaCMa786☾ ☾SHiemaCMa786☾ February 05, 2014
salam k.ina..

huhu..pregnancy blues le teww..
mmg perkara biasa..tp jgn terikut2 sangat..

cma mengaminkan kedua2 doa tubermula hari ni.. amin..amin..

:)
randomlyally randomlyally February 05, 2014
kadangkala bila pregnant..susah kita nak kawal perasaan. perubahan hormon kot. penat, marah, sensitif semua ada. moga ina tenang selalu, dipermudahkan semuanya dan selamat melahirkan bayi yang comel nanti k..amiinn...
Fiza Rahman Fiza Rahman February 05, 2014
Haiiipppp...jgn malas²...hehehe...

Kekadang kan ina, kita tak boleh layan juga perasaan malas dan yg sewaktu dengannya semasa mengandung. Nanti jadi meleret². Kena lawan juga.
Unknown Unknown February 05, 2014
paham ina.. orang tak alami kata kawal emosi tu etc etc..tapi mmg susah nak mengawal..kadang2 dalam kawal tu terlepas jugak..

apa pun semoga ina bertabah hati.. jaga diri..banyakkan istighfar dan berdoa semoga semua urusan dipermudahkan...
Amir Khalis Amir Khalis February 05, 2014
kenakalan budak kecil adalah kiut :)
syawalsimpsons syawalsimpsons February 05, 2014
sue penah rasa pengalaman ni waktu pregnantkan syawal N izz..mmg sebijik la...
Masya Masya February 05, 2014
LAIN MCM BETUL YER PEMBAWAKKAN AWK KALI NI.. PENANGAN NAK ANAK LELAKI KAH?? TP SY DULU TDKLAH PULAK MCM NI HUHUHUHU ...
Maria Firdz Maria Firdz February 05, 2014
Adakah mngndung ank.llki... Hehe... Sifat tu sy alami masa 4 bulan pertama hamil ank kedua...
Tie HT Tie HT February 05, 2014
mudah-mudahan ina dapat baby boy :)
insha Allah
QasehnyaRania QasehnyaRania February 05, 2014
sama mcm syawalsimpsons je simpton simpton ina ni. mudah mudah an anak lelaki ye.aamiin
Unknown Unknown February 05, 2014
masa mengandungkan hakimi serius perangai begini! hehe

kak.. jijah doakan moga anak yg akak kandungkan tu anak lelaki.. Amin..
NinaAz NinaAz February 05, 2014
awal2 trimester dulu, kemalasan nina memg tahap super maksimum :)
IntaNBerliaN IntaNBerliaN February 05, 2014
@syawalsimpsons
@Maria Firdz
@azizah :)

ooo yeke... kiranya bukan saya sorang je la ada "penyakit" camni time prgnant yer... kira normal la kan... tapi harap2 xlama la... kene halau jauh2 peel buruk ni.. hihii
IntaNBerliaN IntaNBerliaN February 05, 2014
@Masya

maybe lain sbb masa yana tu, anak first, saya lak anak no 3, dgn 2 org ank kecik yg tgh membuas ni, maybe tu yg buat saya stress n cpt marah kot..
Masya Masya February 05, 2014
Mungkin jgk ade btlnya ank ketiga kan unsur api, mmg kategori panas tu... Harap2 x melarat 9 bulan... Moga baby lahir nanti baik2 sahaja senang dijaga.... Ni cuma dugaan mengandung.
Unknown Unknown February 05, 2014
BERSABAR..... tu je dpt saya kata.
juga BERDOA Allah permudahkn segalanya.
Unknown Unknown February 06, 2014
perubahan ketara jugak tu ina..pas ni kalo rasa nk mrh/malas tu cpt2 sedar.. kena lawan kot sifat negatif tu ina.. moga ina dpt lakukan k.. terharu deqla baca kata2 ina dlm kotak pertama tu.. terima kasih utk doa buat kami yg ingin bergelar ibu.. deqla doakan ina dpt baby boy kali ni yer.. AAMIIN..! :)
Mrs.Yana @ K.M & B.U.M.P Mrs.Yana @ K.M & B.U.M.P February 06, 2014
Assalam kak ina.. ya allah lama nya x singgah sini.. alisha n a
Mrs.Yana @ K.M & B.U.M.P Mrs.Yana @ K.M & B.U.M.P February 06, 2014
Alisha n aqilah nak beradik dah ye.. alhamdulillah. (Sambung komen td huhu)
fieda fieda February 06, 2014
Inshaa Allah boy la tu sbb ibu dia jdi bekeng ni..kikiki
Cik Rose Cik Rose February 06, 2014
sabar kak Ina.. moga dipermudahkan untuk Kak Ina..
Nora Karim Nora Karim February 06, 2014
sekejap je rasa cam tu kot ina... sabar banyak2... moga Allah permudahkan segalanya buat ina...
Mimie Mimie February 07, 2014
biasala kak...peel org mengandung nih mcm2
ayut ayut February 10, 2014
Bhya ni stress dgn dri sndri..hihi.pmbawakn budak...blh brubh automatik trus