Link Softcopy Mini Alphabet Flipbook

Saya sekarang ni dalam proses mengajar anak saya bahasa inggeris @ BI.. Saya dah nampak yang subjek BI ni anak saya tak ke depan sangat... Eh, sebenarnya saya sendiri pun memang tak pandai sangat pun BI zaman sekolah dulu, sekarang ni alhamdulillah okla sikit dari zaman sekolah... Ketidakpandaian saya dalam BI tu, BUKAN ALASAN UNTUK SAYA TAK AJAR ANAK SAYA.. Kan u all???... Nak berjaya atau nak kecapi sesuatu, JANGAN SESEKALI WUJUDKAN ALASAN... Sambil2 saya ajar anak, sambil2 la saya belajar.. Kata orang, nak seribu daya.. Motif saya sekarang adalah nak bagi anak saya lebih banyak tahu perkataan2 dalam BI & memahami BI tu, maksud saya terjemahan dalam bahasa melayu tu la...


Ohya, ini MINI ALPHABET FLIPBOOK, ianya kecik je u all, tapak tangan saya ni lagi besar.. Sesuaila nak letak dalam poket ke, dalam kotak pensil ke, di bawa ke hulu ke hilir pun mudah la pendek cerita.. Mini Alphabet Flipbook ni ibarat macam kamus bergambar la untuk anak2 kita..


Kalau u all pun berminat untuk print dekat anak2 u all, u all boleh klik link dekat bawah ni... Saya ni memang suka laminated bahan anak2 saya tau... Mini Aphabet ni pun saya laminated jugak.. Bukan apa, sebab anak2 saya masih kecil & ada adik2 lagi... makanya saya memang buat untuk pakai lama.. kononnya macam bahan bantu mengajar anak2 saya ni akan jadi "harta" turun temurun la... hehe




"Ya Allah, Terima kasih atas rezeki anak yang kau kurniakan kepadaku, aku memohon moga kau kurniakan rezeki anak untuk rakan2 ku seperti mana kau kurniakan untukku"

{ 9 comments.. read them below or add one }

syawalsimpsons syawalsimpsons October 10, 2016
salam ina...baguih la ina ni, ajar anakkan...tak semestinya duduk rumah, tak ajar anak2 kan..sue je yg culas ni...maaf la dah lama tak jenguk blog...tgk2 blog ina pon dah berubah rupa ye...
ecadwinkyasha ecadwinkyasha October 10, 2016
akak nak tahu tak...semua yg akak share kat FB, eca print bgi anak sedara belajar.
IntaNBerliaN IntaNBerliaN October 10, 2016
Ololooo terharu akak baca komen eca ni.. bagus dapat mak sedara camni.. nanti dah ada anak sendiri mesti lagi rajin nih! :)
PERMATABIRU PERMATABIRU October 11, 2016
cantik blog k.ina..nk tumpang print skali untuk anak2 hehe tq
Unknown Unknown October 12, 2016
Alaaa.. xleh download pula link tu.. huhuhu
IntaNBerliaN IntaNBerliaN October 12, 2016
jijah boleh klik link yg pertama (link entry) tu, pastu jijah klik link pdf dari link entry tersebut... pastu baru download... maybe link kedua @ link pdf tu tak dapat bukak secara direct...

kalau tak dapat jugak, pm akak kat fb, bagi emel dropbox, nanti akak send...
IntaNBerliaN IntaNBerliaN October 12, 2016
This comment has been removed by the author.
bintang_zue bintang_zue November 01, 2016
Terima kasih di atas. Perkongsian. Saya suka follow blog sis ni.